grönsaks-wok

hej . idag var det jag som stog för att göra lunchen, så det blev grönsakswook med ris.
tänkte bara att ni skulle få se hur det såg ut:


så här gjorde jag den, (vi lärde oss på hemkunskapen igår, men jag tog bort nåra ingredienser)

1. först kokade jag ris, samtidigt skärde jag alla grönsakerna , dem var:
morot, brocolli, vitkål, paprika och purjolök.

2. sen skärde jag brocollin och morötterna.

3. ta fram en wok-pannna och häll i olja och lite smör, kasta sedan i morötterna och brocollin.

4. efter det så skärde jag resten av grönsakerna och la i dem efter en stund.

5. häll sedan på soya och kryddor (salt/peppar) och rör om.

6. när jag hade hällt i alla grönsakerna så stog jag bara och rörde runt några minuter.

7. och sist så kan man hälla i riset (om man vill, man kan ha det brevid också).
KLART!

det var de jag ville säga/skriva, hejdå
puss/emelie

ps. det går bra att bara andvända en vanlig stepanna också om man inte har en wokpanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0